Trening na rowerze stacjonarnym

Ćwiczenia na rowerze stacjonarnym pozwolą ci przede wszystkim spalić nadmiar kalorii, ale także bardzo pozytywnie wpłyną na pracę twojego serca i całego układu krwionośnego. Pozwolą one także na poprawę kondycji naszym mięśni, zwłaszcza tych w okolicach pośladków, ud, łydek i bioder, przez co spowodują, że twoje ciało będzie bardziej jędrne.
Rower stacjonarny to jedno z trzech najczęściej kupowanych urządzeń do ćwiczeń w domu. Pozwala on na trening w zimie, czy w dni kiedy pogoda nie pozwala na jazdę na dworze. Jak może wyglądać przykładowy trening na rowerze, o tym już za moment.

ćwiczenia na rowerze stacjonarnym

Trening na rowerze stacjonarnym

Trening na rowerze zaliczany jest oczywiście do grupy ćwiczeń aerobowych, podczas których występuje stale podwyższony puls i zapotrzebowanie na tlen. Tego typu trening pozwala spalić nawet do 250 kalorii w ciągu zaledwie pół godziny. Oto przykładowy trening dla początkujących osób:

Trening 10 minutowy
- 3 minutowa rozgrzewka, niski opór
- przez kolejne 4 minuty ćwicz przy większym oporze
- ostatnie 3 minuty spędź na mniejszym obciążeniu i pozwól mięśniom odsapnąć

Trening 15 minutowy
- 4 minutowa rozgrzewka, niski opór
- przez kolejne 4 minuty ćwicz przy większym oporze
- przez kolejne 4 minuty ćwicz przy oporze mniejszym o jedną jednostkę
- ostatnie 3 minuty spędź na mniejszym obciążeniu i pozwól mięśniom odsapnąć

Oczywiście czas trwania treningu należy zwiększać wraz ze wzrostem naszej formy. Docelowo trening powinien trwać od 30 minut do godziny. Wtedy uzyskuje się najlepsze rezultaty. Warto przy okazji treningu na rowerze wspomnieć o tym jak istotny jest pomiar pulsu podczas treningu. Wiele rowerów stacjonarny posiada wbudowane pulsometry. Dlaczego jest to ważne? Otóż okazuje się, że najlepsze efekty jeśli chodzi o spalanie tłuszczu można osiągnąć ćwicząc w okolicach 50-60% swojego maksymalnego pulsu. Ćwicząc zbyt intensywnie (80%) spalamy zapasy węglowodanów a jeśli ich nie ma w organizmie, może nawet dojść do spalania mięśni. Więcej o tym jak odpowiednio powinien wyglądać trening aerobowy dowiesz się tu: ćwiczenia aerobowe .

Zalety i wady ćwiczeń na rowerze

Zalety:
- trening jest prosty i można go spokojnie wykonywać w domu, nawet oglądając ulubiony program.
- dobry dla osób mających mało czasu po pracy.
- małe ryzyko wystąpienia urazu kolan, czy kostek.
- łatwo utrzymać równe tempo i puls przez co łatwiej uzyskać maksymalne spalanie tłuszczu.
- ćwiczenia na rowerze poprawią wygląd twoich nóg, pośladków oraz ogólną wydolność organizmu.

Wady:

- trening skupia się jednak głównie na dolnej części ciała.
- trening może stać się nudny po jakimś czasie.

Zanim rozpoczniesz intensywne treningi na rowerze skonsultuj się z lekarzem i dowiedz się, czy nie ma żadnych ku temu zdrowotnych przeciwwskazań.