Przekąski niskokaloryczne

Zanim przejdziemy do listy niskokalorycznych przekąsek chciałbym obalić mit, że niskokaloryczne jest równoważne z czymś bez smaku. Jest mnóstwo pokarmów, które są i smakowite i zawierają niewiele kalorii.
Najlepsze przekąski niskokaloryczne

Nie musisz głodować będąc na diecie niskokalorycznej. Wręcz przeciwnie wskazane jest jeść częściej, ale mniej, dzięki czemu unikamy niezdrowych ciągotek w postaci słodyczy i innych. Oto lista przekąsek które zwiększą twoje szanse na utrzymanie się przy diecie.

jedzenie niskokaloryczne

Płatki z chudym mlekiem: z reguły zdrowe śniadanie w regularnej diecie. Jest sycące i zdrowe. Do płatków wskazane jest dorzucenie owoców jak truskawki, borówki, można też dodać rodzynki. Jeśli nie masz ochoty na mleko możesz je zjeść z jogurtem naturalnym.

Pełnoziarnisty tost z masłem orzechowym: co prawda masło orzechowe jest kaloryczne, ale jeśli nałożysz naprawdę cienką warstwę na pełnoziarnisty tost to nic złego się nie stanie.

Sałatka: przy sałatkach trzeba koniecznie pozbyć się sosów na bazie wysokokalorycznej śmietany, czy majonezu. Zamiast tego do świeżych warzyw jak sałata, cukinia, pomidory, fasola, groszek, brokuły dodaj jogurt naturalny lub oliwę z oliwek. Dodaj sół, pieprz i zioła jak bazylia, czy oregano i przekąska gotowa. To chyba jedna z najzdrowszych przekąsek jakie można sobie wyobrazić.

Jajka na twardo (białka): ugotuj dwa jajka na twardo, pozbądź się żółtek a białko pokrój i połóż na kromce chleba pełnoziarnistego.

Jogurt naturalny z owocami: prosta przekąska, do jogurtu naturalnego dodaj truskawki, maliny, jagody, czy cokolwiek co jest w danej chwili dostępne jeśli chodzi o owoce.

Owoce: owoce to świetna przekąska bo nie wymaga od nas żadnego przyrządzania. Wystarczy chwycić za owoc i go po prostu zjeść. Należy jednak uważać na niektóre z nich bo mogą być wysokokaloryczne: banany, papaja, winogrona.

Orzechy i nasiona: garsć orzechów włoskich, migdałów, nasion słonecznika, dyni to świetna przekąska. Nie należy jednak jeść więcej bo są one wysokokaloryczne w dużych ilościach.

Pełnoziarniste krakersy z twarogiem: dodaj trochę ziół do twarogu rozrobionego z jogurtem naturalnym a następnie rozsmaruj go na kromce chleba pełnoziarnistego.

Popcorn bez oleju: sam popcorn robiony a gorącym powietrzu jest świetną i niskokaloryczną przekąską, nie wolno jedynie go smażyć na oleju.

Oczywiście to nie wszystko, możesz do woli mieszać ze sobą niskokaloryczne pokarmy w odpowiednich ilościach, wystarczy użyć tylko trochę wyobraźni.