Zalety porannych ćwiczeń

Jeśli zrobilibyśmy ankietę wśród osób lubiących ćwiczyć, o której porze wolą ćwiczyć to większość z nich powie, że wieczorem. Być może jednak ćwiczenia o poranku niosą ze sobą dużo więcej zalet. Oczywiście największym problemem o poranku dla wielu osób jest wcześniejsze wstawanie no i oczywiści niska temperatura. Zobaczmy jednak, czy w ogóle warto się przestawić na poranne ćwiczenia.
Zalety ćwiczeń o poranku

Ćwiczenia są niezbędne nie tylko ze względu na zdrowe ciało, ale także zdrowy, świeży umysł. Świeże powietrze o poranku jest w stanie nas pobudzić na resztę dnia. Zobaczmy teraz dlaczego ćwiczenia rano są lepsze od tych po południu i wieczorem

poranne ćwiczenia


Naturalny budzik

Kiedy chcesz rano ćwiczyć to z reguły musisz się wcześnie położyć spać. To także oznacza wcześniejszy obiad itd. Każdy dzień wygląda podobnie. Kiedy ciało przyzwyczai się do wczesnego spania i wczesnego wstawania poprawić się może zdrowie ciała a przede wszystkim serca.

Przyspieszenie metabolizmu

Ważną zaletą jest przyspieszenie metabolizmu na pierwszą część dnia. Podwyższony metabolizm utrzymuje się przez kilka godzin po treningu. To powoduje, że spalamy sporo kalorii w ciągu dnia i to bez ruchu.

Pobudzenie energii

Poranne ćwiczenia potrafią pobudzić poziomy energii. Dzięki czemu czujemy się pełni energii w ciągu dnia.

Łatwiej o regularność

Rano rzadko zdarzają się nagłe sytuacje, które uniemożliwiają nam trening. Jedynym problemem jest wstanie z łóżka. Jeśli już tego dokonamy odpowiednio wcześniej przed wyjściem do pracy to jesteśmy w stanie zachować dużą regularność. Wieczorne ćwiczenia niestety często nachodzą na inne obowiązki, przez co zachowanie tej samej regularności jest trudne.

Wpływ na apetyt

Poranne ćwiczenia regulują także apetyt w ciągu dnia. Ranny trening wyzwala wydzielanie się endorfin, dzięki czemu czujemy się dobrze, mamy dobry humor i przez co zjemy dużo mniej w ciągu dnia. Pozwoli to także zmniejszyć łaknienie na niezdrowe jedzenie, słodycze w ciągu dnia.

To by było wszystko na temat zalet porannych ćwiczeń. Jeśli uważasz, że gra jest warta świeczki to spróbuj. Jeśli się okaże po jakimś czasie, że to jednak nie jest dla ciebie to wróć do ćwiczeń popołudniowych, wieczornych. Tak naprawdę pora nie ma aż tak wielkiego wpływu ważne jest, aby w ogóle się ruszać.