Kiedy najlepiej ćwiczyć?

Kiedy najlepiej ćwiczyć? Czy lepiej ćwiczyć rano, czy wieczorem. Która opcja jest lepsza?

Wszyscy zgodzimy się, że regularne ćwiczenia niosą ze sobą wiele zalet. Dzięki nim jesteśmy w dobrej kondycji fizycznej, pełni energii i życia w ciągu dnia. Kiedy nasze ciało jest w lepszej formie to w naturalny sposób poprawia nam się także samopoczucie. Większość ludzi ma problemy ze zdecydowaniem jaka pora jest dla nich najlepsza do ćwiczenia.
Nie ma czegoś takiego jak najlepsza pora. Każda pora ma swoje zalety i wady a najważniejsze jest żeby w ogóle ćwiczyć, nie ważne o której porze.

kiedy ćwiczyć


Najlepsza pora na trening

Każdy z nas jest inny i inne są "zegarki" naszych ciał. Część osób potrafi długo siedzieć po nocach i późno chodzić spać i to bez zmęczenia. Inne osoby już dawno śpią, ale za to wolą dużo wcześniej wstać. To sprawia, że część z nasz lubi siedzieć po nocach a inni lubią wcześnie wstawać. Dla typowej osoby lubiącej poranki najlepszą porą będzie rano. Dla osoby lubiącej długo siedzieć w nocy i późno wstawać najlepsza porą będą popołudnia i wieczory.

Oczywiście oprócz tego dochodzą inne czynniki jak temperatura na dworze, temperatura ciała. Dla osób nie przepadających za chłodem a lubiących ciepło dużo lepiej ćwiczy się wieczorem niż rano. Takie osoby czują się pełne energii dopiero po południu i dużo łatwiej jest im zabrać się za trening niż o 7 rano. Ja osobiście nie wyobrażam sobie treningu o tej porze, bo lubię ćwiczyć jak jest dużo cieplej a więc popołudniu lub wieczorem.

Poranne  ćwiczenia - powszechna opinia na temat optymalnej pory ćwiczeń mówi, że to poranki są najlepsze. Są na to pewne naukowe dowody. Otóż kiedy osoba ćwiczy po południu, czy wieczorem tak naprawdę spala kalorie spożyte w ciągu dnia. Przy porannym treningu spalamy jednak zapasy tłuszczu w organizmie. Właśnie z tego wynika, że najlepsze są poranki. Problem w tym, że nie każdy jest w stanie się zmusić do wcześniejszego wstawania i ruchu o tak wczesnej porze.

Oczywiście na to kiedy możemy ćwiczyć mają wpływ nasze obowiązki czy to związane z pracą, nauką, czy rodziną. Wiele osób nie ma czasu wieczorem bo muszą zajmować się dziećmi, natomiast w ciągu dnia zajęci są pracą. Trzeba sobie znaleźć złoty środek.

Ćwiczenia wieczorem i po południu mają jedną zasadniczą wadę. Często mogą wystąpić sytuacje, które spowodują że nie będziemy mogli ćwiczyć, coś wyskoczy, trzeba będzie zająć się dziećmi itp. Porankiem takie nieprzewidywalne sytuacje zdarzają się dużo rzadziej. Ćwiczenia wieczorne mają jednak jedną zasadniczą zaletę. Otóż to właśnie wieczorem nasza temperatura ciała i poziom hormonów jest optymalny do ćwiczeń. Właśnie wtedy najlepiej i najefektywniej można rozbudowywać mięśnie i kondycję fizyczną. Z koeli ćwiczenia po południu, czy krótkie w czasie przerwy w pracy mogą działać odświeżająco, mogą nas odstresować.

Najlepszym sposobem znalezienia dla siebie optymalnej pory jest po prostu obserwacja ciała. Spróbuj poćwiczyć najpierw o każdej porze i zobacz jak reaguje twoje ciało. Jeśli po takich ćwiczeniach czujesz się strasznie zmęczona, bez energii być może jest to znak, że ta pora nie jest dla ciebie i być może inna pora będzie dla ciebie dużo lepsza.