Jak utrzymać wagę po diecie

Wiele ludzi, którym udało się schudnąć dzięki diecie, chce wiedzieć, co zrobić, aby utrzymać tą wymarzoną wagę. Nikt nie chce, aby praca i poświęcenie w trakcie odchudzania poszła na marne. Z drugiej strony nikt nie chce być na diecie przez całe życie. Oto kilka wskazówek na to jak można zwiększyć swoje szanse na utrzymanie wagi po diecie, odchudzaniu.
Uważaj na to, co jesz

Co prawda nie musisz już aż tak restrykcyjnie podchodzić do jedzenia jak w trakcie diety, lecz nie znaczy to, że możesz jeść, co tylko zapragniesz. Nadal twoim głównym pożywieniem powinny być produkty z niską zawartością tłuszczy oraz niskokaloryczne.

Pamiętaj, aby nie zapominać o porannym śniadaniu. Głodzenie się od samego rana nic nie da a jedynie spowoduje zmniejszenie naszego metabolizmu a więc w przyszłości spowoduje, że nie będziemy spalać szybko przyjmowanych kalorii. Śniadanie powinno być zjedzone w przeciągu godziny od przebudzenia i jest kluczowym posiłkiem w odchudzaniu.

Mimo tego, że zwracasz uwagę na to, co jesz nie oznacza to, że nie możesz w ogóle pokusić się na jakąś przekąskę. Należy nagradzać się od czasu do czasu. Pamiętaj jednak, że twoje ciało potrzebuje mniej kalorii niż przed odchudzaniem, więc zachowaj mniejsze porcje wysokokalorycznych posiłków.

jak utrzymać wagę po diecie

Nie zaprzestawaj ruchu

Być może najważniejszym kluczem do utrzymania wagi po diecie jest zachowanie aktywności fizycznej lub rozpoczęcie regularnych ćwiczeń, jeśli wcześniej nie były one częścią programu odchudzania.

Statystyki pokazują, że osoby, którym udało się schudnąć w 90% regularnie trenowały jakiś sport i to do godziny dziennie.

Nie oznacza to wcale, ciężkich ćwiczeń. Otóż chodzeni uznawane jest za najbardziej popularne ćwiczenie w tej grupie. To nie jest tak, że aby utrzymać wagę to do końca życia będziesz musieć codziennie przez godzinę biegać czy jeździć na rowerze. Jednak każdego dnia powinno się trochę ruszać, zwykły codzienny spacer np: z psem to świetny pomysł.

Odpowiednie nastawienie psychiczne

Badania pokazują, że ludzie, którzy do odchudzania podchodzili metodycznie i wszystko, łącznie z treningiem mieli ułożone, są najbardziej zdolni do utrzymania wagi po odchudzaniu.