Jak schudnąć po ciąży

Odchudzanie po ciąży jest trudne. Ciało przybywa na wadze przez 9 miesięcy, więc okres odchudzania powinien być zbliżony. Można jednak ten proces nieco przyspieszyć. Dowiedz się jak to zrobić bezpiecznie.
Podczas ciąży u większości kobiet waga skacze o 11 kg i więcej. Większość kobiet bez większych trudności wraca z czasem do wagi i rozmiarów sprzed ciąży. Jednak niektórym kobietom nie udaje się ta sztuka. Oto kilka wskazówek na to jak można z tym walczyć.

jak schudnąć po ciąży

Karm dziecko piersią

Jeśli tylko to możliwe to karm dziecko najdłużej jak możesz. Karmienie niesie ze sobą szereg zalet jak zwiększona produkcja prolaktyny, pozbywanie się dużej ilości kalorii dziennie, co wynika z faktu, że produkcja mleka wymaga pewnego zapotrzebowania kalorycznego, które może pochodzić z zapasów tłuszczu w organizmie.

Ćwiczenia

Wiadomo, że są najlepszym sposobem na odchudzanie. Jednak po ciąży należy do tego tematu podchodzić bardzo rozważnie. Wszystko zależy od tego czy rodziłaś naturalnie, czy z pomocą skalpela. Decyzję kiedy możesz zacząć większą aktywność fizyczną należy powierzyć lekarzowi. U większości kobiet już po 6 miesiącach bez problemów można stosować ćwiczenia. Jeśli jednak lekarz powiedział, że jest za wcześnie to warto spytać, czy aktywność o niskim natężeniu jak chodzenie na spacery jest dozwolona.

Dieta

Nigdy nie stosuj diet odchudzających bezpośrednio po porodzie. Może to zaszkodzić i tobie i pokarmowi, mleku którym karmisz dziecko. Zamiast tego stosuj dobrze zbilansowaną dietę. Oczywiście najlepiej zwrócić się w sprawie diety do dietetyka, który może pomóc w jej doborze w zależności od naszego wieku, wagi itp.

Dobra dieta powinna jednak zawierać spore ilości białka, być bogata w węglowodany złożone oraz warzywa i owoce, będące źródłem niezbędnych witamin i minerałów. Jeśli chodzi o tłuszcze to zalecane jest ich małe spożycie, warto jednak spożywać te dobre czyli tłuszcze nienasycone, które można znaleźć np: w oliwkach, oliwie z oliwek. Dieta także powinna zawierać w sobie produkty mleczne, najlepiej te o niskiej zawartości tłuszczy.

Dobrze zbilansowana dieta nie ograniczająca zbyt mocno kalorii to jedyny słuszny i bezpieczny sposób na odchudzanie po ciąży.

Pij dużo wody

Woda pomaga w odchudzaniu, oczywiście w nadmiarze może być także szkodliwa. Pij do 2l dziennie. Dzięki temu będziesz czuła mniejszy apetyt w ciągu dnia i wspomożesz proces oczyszczania organizmu z niepotrzebnych substancji będących procesem ubocznych trawienia.

Wysypiaj się

Według ekspertów sen odgrywa dużą rolę w odchudzaniu po ciąży. Podczas snu ciało nie wymaga hormonów, więc słabnie ich produkcja. Zwłaszcza chodzi tu o hormon stresu (kortyzol), który pomaga ciału w magazynowaniu tłuszczu.

To były podstawowe wskazówki odnośnie tego jak najlepiej i najszybciej schudnąć po ciąży. Pamiętaj, aby nie zaczynać żadnej diety i ćwiczeń bez konsultacji z lekarzem, który powinien wyrazić na to zgodę.