Jak poskromić apetyt na słodycze?

W jaki sposób poskromić apetyt na słodycze, czekoladę i inne pyszności? Wiele osób zadaje sobie to samo pytanie i nie potrafi sobie z tym poradzić. Jakie są więc sposoby na wzmożone łaknienie.
Jest pierwszy dzień twojej nowej diety, zaczęłaś dzień od zdrowego normalnego śniadania bez żadnych ciastek itp. Niestety już po kilku godzinach odczuwasz silne łaknienie na coś słodkiego. Mimo, że próbujesz z tym walczyć to już po kilkunastu minutach kupujesz sobie coś słodkiego. Sytuacja brzmi znajomo? Pewnie, że tak gdyż niemal każdy z nas od czasu do czasu odczuwa chęć zjedzenia czegoś słodkiego.

jak poskromić apetyt

Mimo, że wszyscy wiedzą, że jedzenie lodów, słodkich ciast, czekolady do zdrowych nie należy to i tak nie potrafimy się temu oprzeć. Jedno jest pewne, takie jedzenie nie niesie ze sobą żadnych wartości odżywczych z wyjątkiem dużej ilości kalorii, które później musimy spalić. Ponieważ to pragnienie jest dla wielu zbyt silne bardzo ważne jest znalezienie sposobu na apetyt. Każdy może nauczyć się jak sobie z tym problemem radzić.

Przyczyny apetytu

Powody pojawiania się silnego apetytu są różne u różnych osób. Niektóre kobiety czują potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego przed miesiączką. Ludzie mający objawy depresji również sięgają często po niezdrowe jedzenie, słodkości itp. Kolejnym silnym czynnikiem jest stres. Wielu ludzi a szczególnie kobiety lubią zjadać stres, w sytuacjach stresowych sięgają po słodkości. Cukier ma wpływ na nasz mózg, dzięki niemu przez moment czujemy się szczęśliwi. Jednak cukier jest także odpowiedzialny za wiele chorób.

Jak zatrzymać apetyt?

Oczywiście sporadyczna żądza zjedzenia czegoś słodkiego po obiedzie jest czymś normalnym to kiedy dzieje się to codziennie to jest to znak, że coś jest nie tak i należy powstrzymać nasz apetyt. Oto kilka prostych wskazówek na to jak to można zrobić.

Białko

Często silne łaknienie jest wynikiem braku odpowiedniej dawki protein. Jeśli to jest powód to zjedzenie kanapki z chudą szynką, jajka, twarogu, sera itp. pomoże ci rozwiązać problem apetytu na słodycze. Ważne jest, aby twoja dieta nie była zbyt uboga w białko. Zacznij dzień np: od jajecznicy, która dostarczy ci to odpowiedniej dawki protein. Ważne jest jedzenie dużego śniadania, bo pozwala to zmniejszyć znacznie apetyt aż do obiadu. Nigdy nie opuszczaj śniadań, bo to niemal pewne, że skończy się to zjedzeniem jakiejś słodkiej bułki, pączka.

Jedz owoce i warzywa

Innym sposobem walki z wilczym apetytem jest zastąpienie słodkości warzywami i owocami. Owoce zawierają naturalny cukier, fruktozę co pomoże ci w dużo zdrowszy sposób zaspokoić apetyt. Poza tym zawierają one dużo witamin i niezbędnych minerałów. Z kolei warzywa jak marchew, ogórek lub sok z warzyw są sycące i także pozwalają uśpić apetyt.

Uwolnij się od pokus

Zacznij od opróżniania swojej lodówki z wszelkich słodkich rzeczy jak lody, czekolada itp. Z drugiej strony noś w swojej torebce jakiś owoc, warzywa, orzechy, czy jogurt, po który będziesz mogła sięgnąć kiedy nagle poczujesz silną chęć zjedzenia czegoś słodkiego.

Odwróć uwagę

Z innych pomysłów warto wymienić również odwracania uwagi. Kiedy tylko poczujesz silny apetyt to zajmij się czymś konkretnym, może to być spacer, rozmowa ze znajomym, zabawa z dzieckiem itp. To pozwoli odwrócić uwagę mózgu od jedzenia i dzięki temu może uda ci się uniknąć zjedzenia czegoś słodkiego.

Mam nadzieję, że tych kilka wskazówek pomoże ci zwalczyć apetyt na słodycze w ciągu dnia.