Jak liczyć kalorie?

Niektóre diety potrafią być frustrujące, zwłaszcza kiedy nie wiesz w jaki sposób liczyć kalorie. Jak więc liczyć kalorie? Dowiedz się dalej.
Liczenie kalorii

Niemal wszystkie produkty do jedzenia posiadają opis. Powinien on zawierać składniki a także ilość kalorii. Warto patrzeć także na to ile w pokarmie jest białka, węglowodanów, tłuszczy, witamin i minerałów.

jak liczyć kalorie

Kalorie - przy liczeniu kalorii ważne jest zwracanie uwagi na to ile jest kalorii na daną porcję. Przydaje się tutaj umiejętność szybkiego liczenia w pamięci. Jeśli zjesz więcej niż jest podane np: 250g a podane było 200 kalorii na 100g to taki posiłek będzie cię kosztować aż 500 kalorii.

Tłuszcze - tłuszcze nie powinny być unikane, ale warto wyeliminować te nasycone i trans. Warto szukać nienasyconych tłuszczy, które znajdziemy na przykład w oliwkach, oliwie z oliwek. Tłuszcze, których należy unikać to te pochodzenia zwierzęcego i wynikające z smażenia potraw, pieczenia ciast.

Węglowodany - węglowodany powinny być częścią twojej diety, ale warto jeść te złożone, które znajdziemy w produktach z pełnego ziarna jak chleb pełnoziarnisty. Znajdziemy je także w brązowym ryżu i płatkach, otrębach. Węglowodany złożone różnią się tym od węglowodanów prostych, że są dłużej trawione, rozbijane przez co poziom cukru we krwi nie skacze gwałtownie. Węglowodany są istotne bo dostarczają ciału energii potrzebnej do życia. Nawet do 50% powinno pochodzić z węglowodanów.

Mierz to co jesz

Ciężko jest czasami ocenić ilość jedzenia. Średni posiłek w restauracji to dla mężczyzny nawet 2 razy więcej kalorii niż jest to potrzebne z fizjologicznego punktu widzenia. W przypadku kobiet należy tą wartość pomnożyć przez 3.

Zwracaj uwagę na to ile jesz, zacznij mierzyć jedzenie kubkami lub szklankami. W ten sposób w łatwy sposób określić ile zjesz kalorii. Szokująca po takim czymś może okazać ilość kalorii na przykład w całej misce płatków z mlekiem.

Niezależnie od tego ile chcesz schudnąć to jest to zazwyczaj kwestia ustawienia sobie celów, jedzenia zbilansowanego pożywienia i oczywiście treningu. Liczenie kalorii może ci jedynie w tym pomóc, pozwolić dokładnie dobierać posiłki.