Dieta niskotłuszczowa

W dzisiejszych czasach coraz mniej czasu mamy na przygotowanie posiłków i często z tego powodu sięgamy po mocno przetworzone, smażone jedzenie. Jedzenie, które zawiera wiele tłuszczy nasyconych i trans, szkodliwych dla człowieka.
Plan diety

Dieta niskotłuszczowa pozytywnie wpływa na serce i pomaga w regulacji poziomów cholesterolu we krwi. Nie wszystkie tłuszcze są złe, ale warto wiedzieć jakie należy wyeliminować. Szczególnie należy uważać na tłuszcze trans powstające podczas smażenia tłuszczy, gotowania ciast itp. Są one głównym winowajcom zatykania się żył.

Dieta niskotłuszczowa nie jest dietą, która całkowicie pozbędzie cię tłuszczy. Tłuszcze nienasycone są wręcz potrzebne, gdyż są źródłem energii i rozpuszczają witaminy jak A, D, E.

dieta niskotłuszczowa

Dieta niskotłuszczowa to dieta, która musi ograniczać dzienne spożycie kalorii do wartości z zakresu 1500-1700 kalorii. Poniżej znajduje się przykładowa dieta 1700 kalorii.

W diecie 1700 kalorii ważna jest odpowiednia "dystrybucja" kalorii w ciągu dni. Ilość dozwolonych kalorii jest niewielka więc należy odpowiednio zaplanować posiłki.

Śniadanie
Śniadanie powinno zawierać w sobie owoce jak banan, kromkę pełnoziarnistego chleba z 2 łyżkami masła orzechowego oraz 1 szklankę mleka z niską zawartością tłuszczu. Taki posiłek to około 500 kalorii co oznacza, że przez resztę dnia można zjeść jeszcze 1200 kalorii.

Przekąski
Jeśli lubisz coś jeść pomiędzy głównymi posiłkami jest wiele produktów, które się idealnie nadają na przekąskę. Są to głównie owoce jak jabłko, banan, czy warzywa jak pomidor, szparag, brokuły.

Obiad
Obiad powinien zawierać jedzenie wysokoproteinowe i z niską zawartością tłuszczu. Przykładem może być tortilla z 50g pokrojonego indyka, 2 łyżkami musztardy, sałatą i serem o niskiej zawartości tłuszczu. Na koniec szklanka soku pomarańczowego.

Kolacja
Najlepsza opcja to ryba bogata w kwasy omega 3. Rybę najlepiej upiec a nie smażyć. Można ją zjeść z sałatką z pomidorów.

Podsumowanie

Dieta niskotłuszczowa musi zawierać tłuszcze, ale tak aby nie przekraczały one 30% tego co jemy. Jeśli więc zakładamy spożycie 2000 kalorii to maksymalnie 600 kalorii może pochodzić z tłuszczy. Natomiast liczba tłuszczy nasyconych nie powinna przekraczać 6g.

Dieta różni się w zależności od płci. Dla kobiet liczba dozwolonych kalorii jest mniejsza niż dla mężczyzn.