Dieta kokosowa

Dieta kokosowa bazuje na fakcie, że populacje ludzi spożywających pożywienie bogate olej kokosowy rzadko mają problemy z nadwagą oraz są wolni od chorób, które często nękają zachodnią kulturę. Twórcy diety twierdzą, że tłuszcze kokosów są zupełnie inaczej przetwarzane. Mianowicie nie są one składowane w komórkach tłuszczowych natomiast od razu rozbijane i spalane w procesie wytwarzania energii. Twierdzą także, że tłuszcze te są w stanie przyspieszyć metabolizm oraz mają pozytywny wpływ na układ trawiennny.
Podstawy diety

dieta kokosowa Wyróżniamy 4 fazy w trakcie trwania diety

Faza I - 21 dniowa faza startowa

W trakcie jej trwania należy jeść 3 posiłki dziennie oraz 1 lub 2 przekąski. Pokarm ma głównie pochodzić z chudego mięsa oraz warzyw. Ziarna, słodycze i większość owoców jest zakazana. Według autorów w tej fazie można oczekiwać spadku wagi o 5kg.

Faza II - Oczyszczanie

Faza koncentruje się na spożywaniu różnych oczyszczających napojów bazujących głównie na warzywach bogatych w błonnik. Ich zadaniem jest oczyszczeni układu trawiennego z wszelkich toksyn.

Faza III - Wprowadzenie zdrowych węglowodanów

Można zacząć spożywać pełne ziarna, niektóre owoce i warzywa zawierające skrobię.

Faza IV - Podtrzymanie

To końcowa faza mająca na celu podtrzymanie uzyskanej wagi. Powoli należy zwiększać listę owoców i warzyw, które można spożywać. Nie należy jednak spożywać słodyczy, alkoholu i owoców bogatych w węglowodany.

Zalecana jedzenie

Podczas każdej z faz należy spożywać 2 lub 3 łyżki oleju kokosowego dziennie.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie
Jaja i boczek z warzywami duszone w oleju kokosowym

Poranna przekąska
6 orzechów makadamia

Obiad
Sałatka ze szpinakiem, orzeszkami i awokado

Popołudniowa przekąska
Seler z kozim serem

Kolacja
Ryba z grilla z brązowym ryżem
Sałatka z kokosowym olejem

Wieczorna przekąska
12 surowych migdałów

Zalecenia odnośnie ćwiczeń

Zalecane jest wykonywanie ćwiczeń siłowych i kardio, najlepiej minimum 15 minut dziennie.

Zalety diety

- zaleca stosowanie węglowodanów z niskim indeksem glikemicznym
- zaleca spożycie owoców i warzyw
- dostarcza dużej dawki chudego białka

Wady

- mocno restrykcyjna i dość skomplikowana
- ciężko skonstruować jadłospis, który zgadzał by się z zasadami diety
- druga faza jest zbyt niskokaloryczna
- rekomendowane jedzenie może być stosunkowo drogie