Dieta ABS

Dieta Abs została stworzona przez David'a Zinczenko - redaktora magazynu "Men's Health". Dieta została stworzona dla mężczyzn ale korzystać z jej zasad może każdy. Od wielu lat sportowcy, modelki fitness stosowali te same fundamentalne zasady w swoich dietach takie jak częste jedzenie (5-6 razy dziennie), trening mięśni, jedzenie chudego mięsa oraz jedzenie nieprzetworzonych węglowodanów. Niestety wielu dietetyków nie stosuje tychże zasad w swoich dietach wierząc, że obniżenie kalorii to jedyna droga do utraty wagi.
Dieta abs skupia się na pomocy w uzyskaniu widocznego "kaloryferka" na brzuchu i chodzi w niej o uzyskanie niskich poziomów tłuszczu w organizmie, tak aby tkanka tłuszczowa nie przysłaniała mięśni. Dieta abs składa się z 7 dniowego planu składającego się z 12 produktów, które autor nazywa produktami o dużej mocy. Jeden posiłek w ciągu tygodnia jest wyłączony spoza restrykcji i wtedy można jeść wszystko. Dieta odradza spożywanie takiego jedzenia jak tłuste mięso, przetworzone węglowodany, pokarmy bogate w cukier.

dieta abs

12 produktów diety abs:
1. Migdały i inne orzechy
2. Fasola i inne warzywa strączkowe
3. Szpinak i inne zielone warzywa
4. Produkty mleczne: nisko-tłuszczowe mleko, jogurt, ser, twaróg
5. Płatki owsiane
6. Jajka
7. Indyk i inne chude mięsa. Chudy stek, kurczak, ryba.
8. Masło orzechowe - naturalne bez dodatku cukru
9. Chleb pełnoziarnisty
10. Proteiny (serwatka)
11. Maliny, jagody, truskawki

Bardzo istotnym elementem tego planu są niestety ćwiczenia interwałowe i siłowe. Wynika to z faktu iż budowanie mięśni powoduje zwiększenie metabolizmu przez co sprzyja spalaniu tłuszczu. Przykładowy trening circuit (obwodowy) dla diety abs: trening obwodowy brzucha.

Czy można uzyskać płaski brzuch dzięki tej diecie?

Autor diety twierdzi, że tak. Co prawda zgadza się, że nie można tak po prostu usunąć tłuszczu z jednego miejsca (w tym przypadku brzucha). Niestety trzeba zmniejszyć poziom tłuszczu w całym organizmie, wówczas zobaczymy go też mniej na brzuchu. Dieta ta jednak bardziej jest przystosowana dla mężczyzn gdyż u nich to właśnie na brzuchu gromadzi się głównie tłuszcz. U kobiet sprawa jest nieco bardziej skomplikowana bo często mają one więcej tłuszczu na biodrach i udach a na brzuchu często znajdują się ostatnie zapasy, więc aby do nich dojść trzeba najpierw spalić te pierwsze.