Dieta 5 dniowa regulująca cukier we krwi

Dieta 5 dniowa to program stworzony przez dietetyka Adele Puhn. Filozofia diety polega na utrzymywaniu odpowiedniego poziomu cukru we krwi, tak aby wyeliminować ochotę na niezdrowe przetworzone jedzenie jak cukier, słodycze, skrobia, kofeina i alkohol. Kiedy poziom cukru się ustabilizuje nie będziesz mieć nagłych skoków energii i jej braku, które często prowadzą do przejedzenia i spożywania pustych kalorii.
Podstawy diety Dieta została stworzona, tak aby regulować poziom cukru we krwi, co pozwoli na pozbycie się napadów głodu. Nie jest to 5 dniowa dieta, ale raczej 5 dni to czas potrzebny na ustabilizowanie poziomu cukru we krwi. Puhn wyjaśnia dokładnie jakie pokarmy powinny być spożywane i o jakiej porze. Dzienne menu składa się z 3 głównych posiłków oraz 3 lub 4 przekąsek.

dieta 5 dniowa

Reguły diety:

- Śniadanie powinno być zjedzone najpóźniej 30 minut od przebudzenia

- Obiad musi być zjedzony przed 13

- Kolacja powinna być zjedzona nie później niż o 19

- Należy jeść często przekąski pomiędzy głównymi posiłkami, tak aby maksymalna przerwa pomiędzy zjedzeniem czegokolwiek ni trwała więcej niż 3 godziny. Oznacza to 1 lub 2 przekąski między śniadaniem a obiadem i to samo między obiadem a kolacją.

- Śniadanie powinno być kombinacją protein i węglowodanów złożonych natomiast obiad i kolacja powinny skupiać się wokół protein i warzyw. Pomiędzy posiłkami najlepiej spożywać owoce i warzywa o niskim indeksie glikemicznym jak jabłko, melon, czy seler.

- Należy unikać jedzenia z wysokim indeksem glikemicznym jak jogurt, banany, winogrona, bułki, chleb biały.

Wszystkie reguły muszą być dokładnie przestrzegane podczas 5 dni diety.

Dieta 5 dni sugeruje, że 75% procent odchudzania to fizjologia natomiast 25% łączy się z emocjami i psychiką. Autor diety w swojej książce daje wskazówki jak najlepiej zaadresować te dwa elementy, aby najefektywniej schudnąć.

Rekomendowane jedzenie

Białka jaj, pierś kurczaka, indyk, sałata, ogórek, pomidor, seler, papryka, jabłko, pomarańcze, truskawki,kantalupa.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie:
- owsianka
- jajecznica

Przekąska:
- jabłko

Obiad:
- Sałatka z kurczakiem

Przekąska:
- kantalupa

Kolacja:
- indyk z warzywami

Zalety

- eliminuje przetworzone węglowodany i cukry
- wpływa na psychologiczne aspekty przejadania się
- zaleca jedzenie śniadania
- autor jest znanym dietetykiem
- progam diety zawiera wile przykładowych menu

Wady

- dość restrykcyjna, eliminuje sporo jedzenia
- tytuł diety wprowadza w błąd
- wymaga sprawdzania indeksu glikemicznego pokarmów
- dla ludzi aktywnych zbyt mała ilość kalorii i węglowodanów
- nie nadaje się na długotrwały sposób na odchudzanie
- większość ludzi po skończeniu diety wróci szybko do poprzedniej wagi

Podsumowanie

Dieta 5 dniowa, regulująca cukier to dieta niskowęglowodanowa i niskokaloryczna. Może ona pomóc w uregulowaniu poziomu cukru we krwi, ale najprawdopodobniej utrata wagi podczas jej stosowania będzie związana z niską ilością kalorii.

Jest to dieta, którą raczej ciężko stosować długoterminowo ze względu na duże ograniczenie dostępnego jedzenia.