Dieta 17 dniowa

Dieta 17 dniowa została stworzona przez doktora Mike'a Moreno i bazuje na cyklach trwających po 17 dni. Dieta obiecuje spadek wagi od 5 do 10 kg już podczas pierwszej fazy. Twórca jednak twierdzi, że nie jest to wynik krótkotrwały i dalsze fazy mają na celu utrzymania niższej wagi na stałe.
Jak działa dieta

Podstawową zasadą jest zmiana sposobu odżywiania co 17 dni. To powoduje zaburzenia w naszym metabolizmie oraz powoduje podwyższony poziom metabolizmu, ponieważ organizm cały czas dostosowuje się do zmian w jedzeniu.

dieta 17 dniowa

Plan diety

Dieta składa się z 4 faz:

1. Faza przyspieszenia. Podczas początkowej fazy planowany spadek wagi to około 7kg.. Faza eliminuje węglowodany proste i obniża ilość kalorii do 1200 dziennie.

2. Faza aktywna. Zmienia menu, aby zmylić nasz metabolizm i podwyższyć jego poziom. Ilość kalorii dziennie spożywanych jest przez to wyższa.

3. Faza realizacji. Oczekiwany spadek wagi podczas tej fazy to około 1-2kg tygodniowo. Ponownie dokonasz zmian w odżywianiu, niektóre pokarmy wrócą do twojego jadłospisu.

4. Faza utrzymania. Rozwinie w tobie zdolność do takiego dobierania jedzenia i jego ilości, aby móc utrzymać osiągniętą w poprzednich fazach wagę. W weekendy w końcu można sobie zjeść coś co się lubi a do tej pory było zakazane.

Jeśli chodzi o ćwiczenia to zalecane są codzienne 17 minutowe ćwiczenia.

Dieta 17 dniowa jest mocno zróżnicowana i kładziony jest duży nacisk na spożywanie zdrowej żywności. Lista pokarmów zawiera między innymi: chude mięso z kurczaka, indyka, owoce morza, brokuły, ogórki, pomidory, grejpfruty i jogurty.

Podsumowanie

Dieta 17 dniowa może dać w miarę szybko dobre rezultaty. Można zrzucić nawet do 10kg w ciągu pierwszej fazy. Zaletą tej diety jest to, że jest dobrze zbilansowana i nie zostawia samemu sobie po fazie szybkiego odchudzania. Można ją uznać za dietę długoterminową. W każdej fazie dodatkowo zmieniane jest menu, przez co łatwiej uniknąć znużenia i rutyny.