Ćwiczenia w domu

Jeśli nie masz pieniędzy na siłownię ani motywacji, aby biegać na dworze to jest wiele ćwiczeń, które możesz wykonywać w swoim domu.
Wejściówki na siłownię potrafią być drogie. Oczywiście możesz równie dobrze wydać dużo pieniędzy i zamienić swoją piwnicę w siłownię, ale tak naprawdę nie jest to konieczne do ćwiczeń w domu. Wystarczy odrobina kreatywności, nie potrzebna jest duża ilość sprzętu. Jest wiele sprzętu fitness, który nie zajmuje dużo miejsca a jest świetny do uprawiania ćwiczeń w domu.

Różne ćwiczenia w domu

Niezależnie od tego, czy chcesz ćwiczyć aerobowe, czy chcesz wzmocnić mięśnie treningiem siłowym albo zrelaksować się poprzez jogę, jest wiele opcji, aby zrobić to w domu. Dla osiągnięcia najlepszych rezultatów warto zmieniać rodzaj ćwiczeń podczas każdego treningu. Jednego dnia możemy skupić się na treningu siłowym a następnego na ćwiczeniach aerobowych, o których więcej możesz poczytać tutaj: ćwiczenia kardio.

Ćwiczenia aerobowe w domu

ćwiczenia aerobowe w domu Jeśli chodzi o ćwiczenia za pewne będziesz je wykonywać w dużym pokoju, jeśli nie masz specjalnie wydzielonego pokoju. Jeśli tak jest to warto zainwestować w filmy DVD z różnego rodzaju ćwiczeniami, może to być aerobik, formy tańców, ćwiczenia na stepie itd. Te ćwiczenia także możemy uznać za ćwiczenia aerobowe (o niskiej intensywności) a filmy instruktażowe spowodują, że będzie nam się ćwiczyło ciekawiej i mniej nużąco.

Innym świetnym ćwiczenia aerobowym w domu są ćwiczenia na skakance. Wystarczy kupić skakankę i możemy zaczynać. Używając skakanki naprawdę można wykonać intensywny trening. Dodatkowo ćwiczenia na skakance pozytywnie wpływają na nasze nogi, ich wytrzymałość i jędrność.

Oczywiście mówiąc ćwiczenia aerobowe większość z nas myśli o bieganiu, jeździe na rowerze itd. Tutaj też nie ma ograniczeń, może poza finansowymi. Tak naprawdę mamy 3 opcje: bieżnia, rower stacjonarny lub orbitrek. Wszystkie mają podobne opcje (jak zmienny opór) i ćwiczą podobne mięśnie, ale przede wszystkim trening na nich to trening tlenowy, mocno angażujący nasze serce i płuca. Właśnie w trakcie tego typu treningu możemy spalić najwięcej kalorii, w organizmie zachodzą reakcje, podczas których spalane są zapasy tłuszczu. Tego typu trening powinien trwać przynajmniej 30 minut.

Trening siłowy w domu

ćwiczenia siłowe w domu Aby ćwiczyć siłowo w domu wystarczy zakup pary ciężarków. Oczywiście trzeba, być bardziej kreatywnym niż w przypadku, kiedy mamy do dyspozycji atlas na siłowni. Ćwiczenie w domu może być mniej nużące niż to na siłowni. Włącz sobie ulubioną muzykę i zacznij ćwiczyć. Oto kilka ćwiczeń z ciężarkami:



Zalety ćwiczeń w domu

Podstawowe zalety to:
- zmniejszone koszty
- ćwiczymy, kiedy chcemy a nie, kiedy jest pogoda
- zachowujemy prywatność
- nie musimy robić wycieczki na siłownię

Z drugiej strony trening w domu może okazać się demotywujący dla niektórych. Możesz mieć ochotę poćwiczyć, kiedy wrócisz do domu, ale kiedy rzeczywiście się tam pojawisz to siedzenia na kanapie przed telewizorem może okazać się ciekawszym zajęciem.

Warto eksperymentować z ćwiczeniami w domu i trzymać się tych, które sprawiają nam przyjemność i które pozwalają nam zachować motywację do ćwiczeń. W końcu o to przecież chodzi, aby sprawiało nam to przyjemność. Wówczas zachowanie regularności w treningu nie będzie ci sprawiać trudności.