Ćwiczenia na stepie

Poziom skomplikowania ćwiczeń na stepie może być niski lub wysoki, wszystkie one jednak są świetnymi ćwiczeniami dla naszego układu krwionośnego oraz dolnej części ciała a więc nóg i pośladków.
O ćwiczeniach na stepie

Do wykonywania ćwiczeń na steperze potrzebna jest tylko platforma, czyli step. Do tego przydadzą się dobre i wygodne buty. Najlepiej jeśli step ma regulowaną wysokość od 15cm do 30cm. Upewnij się, że jest on stabilny i wystarczająco szeroki dla twoich stóp.

Twój trening może być tak prosty jak wchodzenie i schodzenie ze stepu zmieniając przy tym nogę. Może też być oczywiście dużo bardzie skomplikowany, zawierający elementy tańca, które na pewno sprawią, że się spocisz. Początkujący powinni zacząć od najprostszych ćwiczeń oraz od najmniejszych stepów. W momencie kiedy twoja wydolność i forma mięśni się poprawi możesz wprowadzać trudniejsze ćwiczenia oraz zwiększać wysokość stepa. Im wyższa wysokość step tym ciężej będą pracować twoje nogi.

Rodzaj ćwiczeń na stepie

Step w górę i w dół

Najprostsze z możliwych ćwiczeń na stepie.
1. Postaw prawą nogę na stepie a następnie użyj lewej nogi aby postawić obie nogi.
2. Opuść prawą nogę na podłogę a następnie lewą.
3. Powtórz tyle razy na ile pozwala twoja aktualna forma.

Step z wykopem

1. Postaw prawą nogę na stepie.
2. Postaw lewą nogę na stepie i zrób nią wykop do przodu.
3. Zejdź lewą nogą na podłogę a później prawą.
4. Zmieniaj nogi wchodzenia i wykopu.
5. Powtórz tyle razy na ile pozwala twoja aktualna forma.

Step z boku na bok

1. Stań z boku stepa a następnie postaw prawą nogę na stepie.
2. Postaw lewą nogę na steperze.
3. Zejdź po drugiej stronie stepa prawą nogą a następnie lewą.
4. Wykonaj odwrotne ruchy w drugą stronę stepa.
5. Powtórz tyle razy na ile pozwala twoja aktualna forma.

Step z dotknięciem

1. Stań na wprost stepa. Postaw prawą nogę na stepie a lewą nogą tylko dotknij stepa.
2. Postaw lewą nogę na podłodze a później prawą.
3. Następnie postaw lewą nogę na stepie a prawą tylko go dotknij.
4. Następnie zejdź z niego i kontynuuj ćwiczenie zmieniając nogi.
5. Powtórz tyle razy na ile pozwala twoja aktualna forma.

Step z podnoszeniem kolana

1. Stań na wprost stepa. Postaw prawą nogę na stepie.
2. Podnieś lewą nogę ale nie stawiaj jej na stepie. Podnieś maksymalnie wysoko lewe kolana a następnie zejdź ze stepu najpierw lewą nogą a później prawą.
3. Zmieniaj nogi przy kolejnych wejściach na stepera.
4. Powtórz tyle razy na ile pozwala twoja aktualna forma.
ćwiczenia na stepie
Step z wypadem

1. Stań na wprost stepa. Postaw prawą nogę na stepie i zegnij kolano tak aby tworzyło kąt prosty.
2. Wyciągnij lewą nogę maksymalnie do tyłu.
3. Szybko zmieniaj nogi na stepie.
4. Powtórz tyle razy na ile pozwala twoja aktualna forma.

Ćwiczenia na stepie przy filmie

Mimo, że samemu możesz sobie ustawić treningi na stepie to dużo łatwiej ci będzie kupić odpowiednio przygotowany trening na video. Jest dużo filmów DVD z treningiem na stepie. Wystarczy tylko puścić go na telewizorze i wykonywać dokładnie to samo co prowadzący. W ten sposób dużo łatwiej ci będzie się zmotywować do ćwiczeń.

Podsumowanie

W przeciwieństwie do biegania, ćwiczenia na stepie to ćwiczenia o dość niskiej intensywności, które spokojnie można wykonywać w domu. Nie trzeba doświadczenia, aby wykonywać podstawowe ćwiczenia. Co jest istotne nie wymaga to dużych nakładów finansowych bo potrzebny jest tylko step, buty oraz być może DVD z instruktażowym treningiem.