Co jeść po treningu

Nie zależnie od tego, czy trenujesz na zawody, czy dla zabawy to bardzo istotne jest pamiętanie o tym, aby dobrze się odżywiać po to, aby uniknąć kontuzji i czuć się na siłach każdego dnia. Nawet jeśli przebiegniesz tylko kilka kilometrów to warto pamiętać o jedzeniu po treningu. Jest to ważne dlatego, że podczas wysiłku twoje ciało zużywa dostępne węglowodany. Po długim biegu twoje ciało będzie potrzebować czasu na regenerację po wysiłku a to wymaga także energii. Uzupełnienie węglowodanów pozwoli ci lepiej czuć się następnego dnia, będziesz czuć mniejsze zmęczenie organizmu.
Węglowodany i proteiny

Częstym błędem jest założenie, że tylko uzupełnienie braku węglowodanów jest konieczne. Prawda jest taka, że potrzebne jest odpowiednia mieszanka węglowodanów i protein. Białko jest kluczowe przy budowie i regeneracji tkanki mięśniowej, jest też długoterminowym nośnikiem energii, jest trawione stosunkowo powoli. Także odpowiednia dawka protein po treningu pozwoli twoim mięśniom szybciej się zregenerować. Spożycie węglowodanów jest także istotne podczas treningu, zwłaszcza jeśli biegniesz, jedziesz na rowerze przez ponad godzinę. Regułą jest spożycie przynajmniej jednej porcji węglowodanów co godzinę jeśli trening przekracza jedną godzinę. Nie zastosowanie się do tego może skutkować opadnięciem z sił pod koniec treningu.
co jeść po treningu
Batony proteinowe

Batony białkowe to idealne rzecz na koniec treningu, należy je spożywać 15 minut po treningu. Jest to świetna przekąska zwłaszcza kiedy jesteś w ruchu. Większość z takich batonów zawiera w sobie sporą dawkę protein, ale także jest bogata w węglowodany. Często zawierają one elektrolity i inne wartości odżywcze, których może ci brakować po długim treningu.

Masło orzechowe i galaretka

Batony proteinowe nie są dla wszystkich, poza tym ich koszt potrafi być dość wysoki. Są inne opcje, bardziej naturalne z mniejszą ilością składników. Wiele biegaczy po treningu spożywać masło orzechowe i galaretkę wraz z kawałkiem pieczywa. Pieczywo i galaretka to źródło węglowodanów a masło orzechowe zawiera sporo białka. Dobrym pomysłem są także kawałki jabłka z masłem orzechowym.

Czekoladowe mleko

Mleko jest oczywiście bogate w proteiny a słodka czekolada pozwoli ci uzupełnić stracone węglowodany. Jeśli wybierzesz właśnie mleko to nie zapomnij przy tym także o piciu sporej ilości wody.

Jedz co chcesz

Tak naprawdę nie ma tu żadnych ograniczeń, to co zjesz zależy tylko i wyłącznie od ciebie. Przedstawione tu przykłady są tylko sugestią. Jak zwykle unikaj niezdrowego, mocno przetworzonego jedzenia a trzymaj się przy pokarmach naturalnych. Pamiętaj też, że przekąska na koniec treningu powinna być nagrodą a nie karą, więc wybierz coś co ci będzie smakować.